Hopp til innholdet
Kundehistorier
NYTT HUS: Andrea og Daniel er på plass i det nye huset. Her sammen med barna Herman, til venstre, Filip og Niclas. Foto: Skylight

I år er pengene øremerket

Andrea og Daniel Hanssen takker den lokale banken for at de i dag er eiere av en stor enebolig i Sandnes. I tillegg dukket det opp en svært overraskende bonus.

– Den første gangen vi fikk pengene inn på konto, ringte jeg faktisk til Rogaland Sparebank og spurte hva som hadde skjedd. Jeg var helt sikker på at det var feil. Vi var ikke klar over denne ordningen. For oss kom kundeutbyttet som en kjempefin bonus, sier Andrea Hanssen og smiler.

Det er nå fire år siden ekteparet i Aspervika i Sandnes byttet til Rogaland Sparebank.

De er evig takknemlige for at banken hadde tro på prosjektet til småbarnsfamilien da de skulle finansiere sitt første huskjøp tilbake i 2019.

Siden de fikk finansieringsbeviset for fire år siden, har de ikke sett seg tilbake. Huset de kjøpte den gangen er pusset opp og ble nylig solgt.

Nå er familien på fem trygt på plass i sin 396 kvadratmeter store enebolig i Aspervika - og oppussingen fortsetter.

– Hvis ikke det hadde vært for Den Gule Banken og den tilliten de ga oss i 2019, hadde vi aldri sittet her i dag. Det er jeg helt sikker på. Det har rett og slett vært en fantastisk reise, sier Andrea. 

De overtok den romslige eneboligen i desember i fjor, men grunnet oppussing flyttet de inn først i april i år. Ekteparets personlige bankrådgiver er imponert over det de har fått til.

PUSSER OPP: Andrea og Daniel Hanssen har brukt mye tid på å pusse opp eneboligen i Aspervika i Sandnes. Planen er at de skal være helt ferdige i august i år. Her sammen med minstesønnen Herman på 1,5 år. Foto: Skylight

Kristine Nebdal Haver er rådgiver i Rogaland Sparebank og har fått et tett forhold til Andrea og Daniel Hanssen.

– Vi har blitt godt kjent gjennom de fire årene de har vært i banken. De har en enorm kapasitet og har gjort veldig mye av oppussingen selv, sier Kristine Nebdal Haver, bankrådgiver i Rogaland Sparebank. 

Ekteparet føler seg svært godt ivaretatt. 

– Det er kanskje litt rart, men vi har fått et personlig forhold til banken. De følger oss utrolig godt opp. Jeg husker jeg reagerte første gang vi sendte dem en mail. Det var en fredags kveld, og så fikk vi svar på mailen samme kveld, sier Daniel. 

Har øremerket pengene i år

I tillegg til egen rådgiver, god kundeservice og tett oppfølgning fra banken, betaler Rogaland Sparebank årlig ut kundeutbytte til alle kundene sine. 

Tilbake i 2019 ante ikke Andrea og Daniel at banken hadde kundeutbytte.

– Vi får rundt 9000 kroner i kundeutbytte i år, og det utgjør omtrent halve regningen på varmekablene i kjelleren. De pengene kommer veldig, veldig godt med, sier Andrea, som i år får utbytte for fjerde året på rad.

RÅDGIVER: Kristine Netland Haver er glad for at banken tilbyr kundeutbytte til kundene sine.